lördag 20 april 2013

Nostalgisk dag

Hej alla fina!
Just nu har jag praktik på ett fritids/korttidsboende för ungdomar med utvecklingsstörning i Tranås. Idag har vi haft en utedag på Rås gård och ta mig tusan vad jag började längta efter Lekläger när vi var där.

Mitt första Lekläger var sommaren 2011. Jag hade veckan innan vart på festival och precis kommit hem natten innan. Jag anlände på Rås trött som attan med en fullpackad ryggsäck och pirr i magen. Jag kände inte någon och visste knappt någonting om lägret men hade ett par månader tidigare skickat in en anmälan för att det lät lite spännande. Och idag är jag så glad att jag åkte på Lekläger den där sommaren. I år ska jag åka på mitt tredje läger och är nu med i lägerledningen och har blivit ordförande för föreningen Svenska Specialläger. Leklägret är höjdpunkten på mina somrar.
Jag ser fram emot att få möta just dig i sommar, med en fullpackad väska och pirr i magen. Att få se dig växa och anta nya utmaningar, hitta nya vänner och åka hem igen med fina minnen att bära med dig.

Här bjuder jag på några bilder från mitt första läger, som lite inspiration.


Jag och min bästaste Leklägerkompis som håller mig hårt i handen. Han ville åka i räddningstjänstens korg och tog med mig upp. Mina ben darrade eftersom jag har höjdskräck men roligt var det ändå. Hela dagen fnissade han åt mig och sa lite retsamt till mig när han tyckte jag var tjatig "ska vi ringa hit räddningstjänsten igen?"


Besöksdagen 2011. Min patrull sitter och fikar i solen tillsammans med min pappa (skäggisen) och min storebror (knasbollen i grönt)


Alla står och dansar och ser sådär lagom fula ut (jag är längst till vänster i bild i rutig skjorta)

Massa kramar
/Lojs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar