måndag 9 juli 2012

Bakom kulisserna

Som jag nämnde i ett tidigare inlägg är det en av våra gäster, Niclas, som tycker om att fota och dessutom är väldigt duktig på det. Så här kommer ett helt inlägg med bilder som bara är tagna av Niclas! Förutom den här bilden på Niclas.

Niclas är en snäll och trevlig kille med mycket spring i benen, han blir ganska lätt rastlös och när han blir rastlös blir han lite stressad och orolig. Förra året när jag var på mitt första läger var han väldigt intresserad av min systemkamera, så jag visade honom lite snabbt hur den funkar och så fort han fick den i händerna var han inte alls lika stressad längre för att han hade en uppgift, att hjälpa mig dokumentera, och han kunde gå och klättra omkring samtidigt så han blev av med lite av allt spring i benen. Varje gång han nu ser mig knalla förbi med kameran i handen så vinkar han in mig och vill låna kameran, så vilken tur att jag tog med mig två stycken i år :)

Niclas bilder blir väldigt speciella, dels för att han inte alls tänker enligt några regler när han fotar, för han har aldrig lärt sig dom, och det gör att han kan få väldigt fina och originella kompositioner och dels för att han tycker att allt är intressant att ta kort på och han är inte rädd för att gå nära människor när han fotar dom. Jag tycker verkligen om att ha med Niclas bilder för till skillnad från mig som mest skildrar dom aktiviteter vi gör så tar han bilder på saker runt om som annars inte syns så mycket men ändå är fint och roligt att titta på. (och så kan jag till och med hamna på bild ibland)

Dom här bilderna är ifrån torsdag eftermiddag och kväll. Det är lite bilder uppe från by, nere vid badet och borta vid stenbryggan dit vi gick för att grilla på kvällen.
















1 kommentar:

  1. Vackra Tyra! Vi är nyfikna på denna keliga katttjeja, hon sprider glädje omkring sig ute vid Marsbäcken! Ps Niclas bild på lövverket mot sommarhimlen var fantastisk. Tänk vad en sommarpromenad i nya marker och lite gogglande på Marsbäcken men Tyra i minnet kan göra;)

    Sommarhälsningar 2 Myggbitna stadsbor

    SvaraRadera