torsdag 12 juli 2012

En pratstund med Sami

Nu har alla gästerna åkt hem, tälten är nerpackade och vi håller på och städar och plockar i ordning.
Men innan alla åkte satte jag mig ner för en liten pratstund med en av våra gäster, Sami.

Sam-Peter, som kallas för Sami är snart 31 år och har vart på Leklägret sen han var 24 år
Hur känns det att vara tillbaka på Marsbäcken?
Det är bra, jag saknar Tranås lite, det var fint där. Men det är kul att vara här igen.

Vad är ditt bästa minne från lägret?
Hmm. Jag tycker om att leka, så när vi lekte kurragömma var nog det bästa. Det är roligt för det är svårt, svårt att veta var man ska gömma sig.

Du som har vart med så pass många år på lägret nu, varför fortsätter du åka hit?

För jag tycker om att prata, prata med snälla människor och möta nya människor. Och det är roligt att leka.

Vad gillar du att göra på fritiden, när du inte är här på lägret?
Rida, lyssna på musik, dansa och sjunga.

Vem är din favoritartist då?

Åh, svårt. Jag tycker om nästan allt. Roxette, Eric Saade, Danny, ja allt möjligt. Men bäst är ändå Michael Jacksson.

Vilken låt är bäst att dansa till?
Thriller med Michael Jacksson

Visst har du uppträtt med den låten på Lägergalan ett år?Aa, jag dansade och hade vita handskar och så.

Vad är det som är så roligt med att uppträda?

Jag saknar Michael Jacksson mycket, i 15 år har jag tyckt om honom, jag tycker det är kul att härma honom. Och så gillar jag att alla tittar på mig. Om man dansar snyggt kan man imponera på tjejerna också.

Har du gjort nåt bus på lägret i år?
Aa, någon gång, Men hörrudu, jag minns faktiskt inte. Jag har ju vart här på Marsbäcken varenda dag nu och jag kommer inte ihåg allt jag gjort, och så är jag ju 30 också så minnet blir sämre.

haha! Lite bus har jag allt sett i alla fall, att du kittlats med ledarna och sådär.
Men vad ska du göra mer i sommar då, nu när lägret är slut?

Jag ska vara hos mamma och pappa i deras sommarstuga. I augusti ska jag träffa min flickvän när hon kommer hem från sin semester, jag har saknat henne, 6 veckor har hon vart borta.

Hur känns det att åka hem nu?

Jag vill inte. Jag saknar Ellen, Alexandra och dig. Emelie kommer jag träffa mer för att vi rider i samma stall. Men jag saknar er.

Ses vi igen nästa år Sami?
Jadå, pappa ska skicka in anmälningsblanketten i februari.

1 kommentar: